2 Mayıs 2012 Çarşamba

Bencil ama Evcil

Daha önce defaatle inatçı olduğum söylenmiştir ben de eh nadiren(!) bu yorumlara katılmışımdır ama aptal olduğumu bu akşam fark ettim. Aranızda aaaaa yeni mi fark ettin diyen varsa lütfen fikrini terlik tutan elimle ağzı arasında 10 cm.lik bir mesafede söylesin. Bütün gün sanal alemlerde süttü püskevitti muhabbeti yaptıktan sonra mutfağa gittim.Dolabımı bir açtım a-aaah süt, yumurta,vanilya,kabartma tozu,az portakal likörü,portakal reçeli hazır kıta bana bir şey anlatmak istercesine duruyor raflarda..O anda aklıma parlak bir fikir düştü:Ne duruyorsun,portakallı kek yapsana!
Tanıyanlar bilirler ki benim fırınım kek pişirme özürlüsü. Daha önce kendisine tanıdığım 5 fırsatın hiçbirini değerlendiremedi ama ben kendisine toz kondurmamak için yumurta sayısına, hamurun cıvıklık oranına hatta bana tarifi yazanların kıt bilgisine bağladım durumu. O derece kıymetli bir abimizdir fırın Osman!Bu nedenle, yapalım mı kek Osmanııııım dedim, sanki inceden bi nazlandı ama kabul etti. Hemen odaya gittim, taytımı, pembe t-shirtümü, rengarenk çizgili çoraplarımı giyip saçımı at kuyruğu yapıp üzerine de renkli bandanamı bağladım..Eveeeet hazırız kek yapmaya! Yok, bir şey eksik:Nil'i de açtıııık şimdi hazırız oturup ellerimizle kek yapmaya...Çırptık çırptık karıştırdık kendimizi topkekle yarıştırdıııık!!!20 dakikanın ardından hamur tamam, önceden gaz verip ısıttığım Osman köşesinde Rocky Balboa gibi alev saçıyor. Tarife göre 40 dakika sonra, takriben 13. roundda, kekimiz hazııır!
Gel gör ki aradan 2 saat geçmesine rağmen kekte bir değişme yok, ne bir abarma ne bir kabarma ne bir sertleşme! Etme Osman, sen ki ne börekler ne imam bayıldılar pişirmiş fırınsın ne der sana aptal bi kek! Hemen bi çözüm geldi aklıma, keki alıp küçük kalıplara boşalttım, cupcake kıvamına getirdim! Hacmi azaltıp yüzeyi genişlettiğime göre bu sefer tamam!45 dakika boyunca oturdum Osman'ın yanında,sen aslansın dedim sen kaplansın dediiim senin fişini çekseler acımaz dedim...Camdan görünen şekil şahane, kekçikler kabarmaya,altın rengine dönmeye başladılar, çıldırıyorum sevinçten! Nihayet beklenen an geldi, kekleri fırından çıkardım, çayımı demledim, filmi de taktım bilgisayara...oooohhh deymeyin keyfime diyeceğimi sandınız di mi? Tabii ki hayır! Çünkü tüm çabalarıma rağmen keklerin içi akışkan ama öyle tutku reklamındaki akışkan krema gibi değil bildiğin çamur!
Ben şimdi geçirdiğim zamana mı, harcadığım malzemeye mi yoksa Osman'a olan inancımın sarsılmasına mı yanayım? Neden gaza geldim ki zaten? İşin beni aptal yapan kısmı mı ne? BEN KEK SEVMEM Kİİİİ!!!!Bundan sonra Nil;'den de dinleyeceğim tek şarkı şudur: O bi bencil ama evcil,evcil....

2 yorum:

  1. Şahane buluşların var kızım. benzeri şeyleri "defaatle" bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Osmanı atmalısın, hatta atmış olmalıydın. (((

    YanıtlaSil