12 Aralık 2012 Çarşamba

JANTİ!

 12.12.12 çılgınlığını geride bıraktığımıza göre artık gönül rahatlığıyla yazabilirim. Nedir şekerim bu manyaklık? 3 tane rakam bir araya geldi diye bu kadar temaşa eden halkımın 6 rakam tutturacağım kolay yoldan parayı vuracağım diye yağmur çamur kuyruklarda beklemesi son derece anlamlı galiba. 10.10.10, 11.11.11, 12.12.12 daha bir sürü, ne oldu? Hiç! Haaaa 13.13.13 olur bir gün, bak o zaman ben de bir huylanırım, hatta abartırım bile!
 


   Sabah vapurda yazılı kağıtlarıyla boğuşurken arkamda oturan genç çiftimizin konuşmasına tanık oldum ki evlere şenlik. Zaten anlamsız gelen bu takıntı daha da ayarsız görünmeye başladı gözüme:

* Batuhaaaaan, hadi gel Titanik yapalım uca çıkıp.
*Hahaha, kızım deli misin, kıçımız donar bu soğukta. Hem nereden çıktı?
* 12.12.12 ya özel bi anlamı olsun. Çılgınlık yaptık deriz.
*Ciddi misin sen? Ya bi git Selin yaaa...
* Tamam, o zaman gizlice evlenelim!
*Ciddi değilsin!
*Ciddiyim ama senin niyetin ciddi değil galiba!
* Cidden ciddiysen evet ciddi değilim.
*Ayrılmak istiyorsan söyle, Batuhan!
* Aşkım delirme Allah aşkına, ne ilgisi var yaaa?
* Arjantine kaçıp çiftlik mi kiralasak?
* "Dexter" mı izledin akşam? Orjinal olmadı pek...Söylemedi deme ben uzaklaşıyorum şu an.
*Biliyordum, ayrılmak istiyorsun sen, Ceren yüzünden değil mi?
*Cerme beni!
*Şirinlik yapma bana!
* Ya tamam Selin, ayrılalım. Baydın iyice!

   Veee kaçınılmaz son, Selin ağlamaya başladı ama ne ağlamak! Vapurdaki ahali ikiye bölündü, Selinciler ve Batuhancılar olarak, SMS numarası verseler oy atardık. Ben içimden "Batuhan bizımlasın, Selin bye bye" diye Ivana Sert'e bağladım...Teyzeler cık cık cık diye Batuhan'ı kınarken amcalar sana kızmı yok aslanım bakışı fırlattılar...Çaycı, Selin'e mendil yetiştirirken Batuhan Ceren'e mesaj yazmaya başladı. Ceren anında cevap verdi, Selin telefonu kapıp denize fırlattı, Batuhan mal mal bakarken vapur iskeleye yanaştı! Küçük çapta yaşanan bu kriz anında unutuldu insanlar vapurdan önce inme telaşına giriştiler!

   Bu mudur? Budur! Tarih janti olmasa da her günün kendi içinde getirdikleri, götürdükleri, değiştirdikleri var. Ne kadar fark edersen o kadar var...Anlam yükleme ihtiyacıysa mevzu, o kadar anlamsızsa diğer günler, otomatik saat/tarih ayarlarını manuele değiştirmenin vakti gelmiş demektir!

2 yorum:

  1. Varoluştan bu yana dünya milyarlarca kere güneşin etrafında, trilyonlarca kere de kendi etrafında dönmüş.O günün 12.12.12 olduğu nereden belli ? Bu bir kabul meselesi ve zavallı insanoğlu,kendi kendisine icat ettiği bazı şeylere safça inanıyor sonrada...Paganizmin modern hali olsa gerek. Ve Selin gibi karakterler dünya yüzünde var oldukça da pagan kültür sürekli biçim değiştirecek ama asla yok olmayacak. Yine güzel bir konu yakalamışsın.Teşekkürler Hümeyra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog tarihinin en güzel yorumu! İnanılmaz bir biçimde ben de otobüse bindikten sonra paganizmi düşünmüştüm. Modern zaman şamanlarının iteklediği mitlerle avunur gönlüm! Teşekkürler Yavuz Sırçacı=))

      Sil